Myyvä sisältömarkkinointi

Laadukkaalla sisältömarkkinoinnilla kasvatamme yrityksesi myyntiä ja lisäämme sitoutuneiden asiakkaidesi määrää.

Laadukas informaatio

parempi näkyvyys

sitoutuneemmat asiakkaat

MITÄ ON SISÄLTÖMARKKINOINTI?

Tuotan yrityksellesi monikanavaista sisältöä tutkitusti toimivin keinoin, joka kasvattaa myyntiäsi ja lisää sitoutuneiden asiakkaidesi määrää. Tekemäni sisältömarkkinointi yhdistää kiinnostavan sisällön ja myynnillisyyden laadukkaasti toteutettuna.

Puhuttelevan, hyödyllisen sekä asiakkaitasi kiinnostavan sisällön tulisi olla osa yrityksesi markkinointia. Sisältömarkkinointi on erityisesti verkossa ja sosiaalisessa mediassa käytetty markkinointitapa, jossa tuotetaan yrityksesi kohderyhmälle hyödyllistä, jatkuvaa sekä johdonmukaista informaatiota. Sisältömarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus tehdään parhaimmillaan niin, että samaa sisältöä voidaan hyödyntää useassa eri kanavassa.

Sisältömarkkinointi on esimerkiksi:

  • Laadukkaita blogikirjoituksia
  • Hakukoneoptimointia
  • Asiakkaidesi palvelemista
  • Sosiaalisen median päivittämistä
  • Videoiden tekemistä
…ja paljon muuta. Kaikki sisältömarkkinoinnin ponnistelut tähtäävät yrityksesi näkyvyyden parantamiseen, uusien asiakkaiden hankkimiseen sekä olemassa olevien sitouttamiseen. Toisin sanoen liiketoimintasi kasvattamiseen. Erona natiivimainontaan on kuitenkin se, että sisältömarkkinointi tapahtuu asiakkaan ehdoilla.
 

Laadukas sisältömarkkinointi saa heidät kiinostumaan sekä vastaa heidän haasteisiinsa. Lisäksi se tavoittaa kohderyhmäsi silloin, kun he tietoa tarvitsevat. Sisältömarkkinointi voi olla viihdyttävää tai informatiivista ja oikein rakennettuna myös myyvässä muodossa, kunhan se on asiakaslähtöistä.

LAADUKAS SISÄLTÖMARKKINOINTI - MIKSI HALUAT PANOSTAA SIIHEN?

Nykyisin ihmiset etsivät tietoa jo ennen kuin ottavat yhteyttä myyjään. Sisältömarkkinointi tähtää siihen, että olet löydettävissä kun tietoa etsitään. Toisin kuin mainosten kanssa, et keskeytä henkilöä mitä ikinä hän onkaan tekemässä vaan ihmiset löytävät sinut, pääosin Googlen kautta. Tutkimusten mukaan jopa 80 % kuluttajista etsii informaatiota verkosta jo ennen yhteydenottoa myyjään.

Sisältömarkkinoinnin tavoite on tuottaa lisäarvoa. Ensin kohdeyhmällesi ja myöhemmin tietysti yrityksellesi. Tämä tapahtuu tarjoamalla asiakkaillesi kiinnostavaa ja laadukasta informaatiota ilmaiseksi. Näin he saavat “tutustua” yritykseesi ilman painetta ostaa palveluitasi.

Laadukas sisältömarkkinointi valmistaa yrityksesi ihmisten informaation janoon ja etsintään, ja näin ollen parantaa yrityksesi näkyvyyttä. Sillä on myös lukuisia muita etuja yrityksesi kannalta, joiden vuoksi sitä ei kannata jättää tekemättä. Sisältömarkkinointi helpottaa sinua mm.:

  • hakukonenäkyvyyden parantamisessa
  • luottamuksen rakentamisessa kohderyhmäsi kanssa
  • yrityksesi sekä brändisi positiivisen mielikuvan rakentamisessa (työnantajamielikuva)
  • olemassa olevien asiakkaidem sitouttamisessa
  • uusien liidien hankinnassa
Tässä on jo useampi syy, miksi sinunkin yrityksesi kannattaa panostaa laadukkaaseen sisältömarkkinointiin. Tarjoan siihen kustannustehokkaan ratkaisun ilman, että yrityksesi tarvitsee sitoa omia resursseja sen tekemiseen. Ota yhteyttä alta ja jutellaan lisää yrityksellesi sopivista vaihtoehdoista!

HALUATKO TEHOSTAA UUSIEN SITOUTUNEIDEN ASIAKKAIDEN HANKINTAA?

Autan sinua tehostamaan uusien asiakkaiden hankintaa ja sitouttamaan olemassa olevia asiakkaittasi laadukkaalla ja hyvin kohdennetulla sisältömarkkinoinnilla. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous.!

Näkyvyys

MONIKANAVAISUUS

KOHDERYHMÄN HUOMIOIMINEN

LAADUKASTA SISÄLTÖMARKKINOINTIA - MISTÄ LIIKKEELLE?

Sisältömarkkinoinnin tavoite on tuottaa sisältöä, josta on kohderyhmälle aidosti hyötyä. Sitä ei aina välttämättä mielletä kohderyhmän näkökulmasta mainonnaksi, vaikka se on sitä parhaimmillaan. Onnistuessaan se jopa aiheuttaa ostajassa niin voimakkaita tuntemuksia, että niiden aikaansaaminen natiivimainonna keinoin olisi jopa mahdotonta.

Onnistumisen kannalta tärkeää on suunnitella hyvin. Sisältömarkkinoinnin suunnittelu hyvin mahdollistaa sen, että parhaat mahdolliset tulokset saavutetaan:

  •  oikea kohderyhmä löytää sisältösi
  •  tarjoamasi informaatio on siellä, mistä kohderyhmäsi sitä etsii
  •  sisältö on laadukasta ja puhuttelee kuulijakuntaasi

Parhaat mahdolliset tulokset edellyttävät myös, että yrityksessä määritellään, miten yritys palvelee informaation tai viihteen tarpeessa olevia ihmisiä tai yrityksiä. Tämä pitää sisällään mm. seuraavat kysymykset:

  • millaista sisältöä halutaan jakaa?
  • missä kanavissa sisältöä halutaan jakaa?
  • miten säännöllisesti sisältöä halutaan jakaa? 
Alla muutamia tehokkaita kanavia sisältömarkkinointiin.

YRITYKSEN BLOGI

Ehdottomasti suositeltu ja paras tapa aloittaa sisältömarkkinointi on blogin kirjoittaminen. Blogi on erinomainen kanava monessa mielessä ja jokaisella liikentoiminnan kasvua tavoittelevalla yrityksellä tulisi olla blogi kotisivuillaan.

Syitä, miksi aloittaa yrityksen blogi:

  • Blogin kirjoittaminen parantaa yrityksesi hakukonenäkyvyyttä
  • Blogi toimii hyvänä ja simppelinä alustana sisällön jakamiseen muihin kanaviin
  • Blogi mahdollistaa rennomman yritykselle omaisen äänen esiin tuomisen
  • Blogin avulla löydyt googlesta myös niche hauissa (yleensä korkeampi konversio)
  • Blogi on erinomainen kanava aloittaa liidien kerääminen (sähköpostimarkkinointi)
Kun tekstit kirjoitetaan yksinkertaisia SEO eli hakukoneoptimointi kikkoja käyttäen, ne auttavat yritystäsi myös näkymään entistä paremmin googlessa.

SOSIAALINEN MEDIA

Sosiaalista media käytettäessä markkinointikanavana ei riitä, että yrityksesi löytyy eri kanavista. Sielä on osattava toimia oikein ja ennen kaikkea oltava aktiivinen.

Sosiaalisen median kanavat ovat erinomaisia väyliä käydä keskustelua suoraan asiakkaidesi kanssa. Siellä pääset myös tuomaan yrityksesi brändiä esille sekä verkostoitumaan muiden yritysten ja ihmisten kanssa. Toisaalta ne tarjoavat myös paljon informaatiota asiakkaistasi, joka helpottaa markkinointiasi jatkossa.

Kun sisältö on mielenkiintoista ja toimintaan rohkaisevaa, voidaan sillä saavuttaa merkittäviä tuloksia.

Hakukoneoptimointi

Ulkoistettu sisältömarkkinointi

sisältömarkkinointi osana tiimiäsi

TYYTYVÄISET ASIAKKAAT

MISSÄ YRITYKSESI TARVITSEE APUA?

Resurssit eivät aina välttämättä salli kaikkia mahdollisia kanavia. Sen vuoksi tarjoankin pitkälle räätälöityjä sekä kustannustehokkaita ratkaisuja, jotka osuvat juuri sinun yrityksesi tilanteeseen sekä resursseihin. 

Sisältömarkkintoinnin ulkoistaminen on kustannustehokasta ja toimin saumattomasti niin yrityksesi sisältömarkkinoinnin työntekijänä kuin jo olemassa olevan tiimisi lisänä. 

LIITY MUKAAN ILOISTEN ASIAKKAIDENI JOUKKOON

Jokainen toteutettu ja käynnissä oleva sisältömarkkinointiprojekti on aiheuttanut Sisältö Miikkalle tyytyväisiä asiakkaita. Heitä ovat mm. Joosua Visuri, Greenstreet, Copywriting Academy Helsinki sekä Biohacking Center Finland. 

Kerro minulle tarpeestasi tai suunnitteilla olevasta projektistasi alla olevan lomakkeen kautta, autan sinua miellelläni. Vastaan aina 24 tunnin kuluessa!

OLETKO VALMIS NOSTAMAAN PÄÄTÄSI KILPAILIJOIDEN JOUKOSTA? LAITA VIESTIÄ, VASTAAN 24 TUNNIN KULUESSA.

LIITY UUTISKIRJEEN TILAAJAKSI

Tulet vastaanottamaan ainoastaan arvokasta informaatiota markkinointiin, verkkoliiketoiminnan kasvattamiseen sekä yrittäjyyteen liittyen.

Scroll to Top