Hakukoneoptimointi tulostakuulla.
Tuomme jopa 700% enemmän liikennettä!

Syötä tietosi alle, niin katsotaan miten paljon voimme sinua auttaa:

Olemme uudistaneet Sisältö Miikkan kanssa koko verkkosivustomme, jonka yhteydessä sivuston tekniikka päivitettiin nopeammaksi. Lisäksi olemme tehneet nyt jo noin vuoden hakukoneoptimointia sivustollemme yhdessä.

Nettisivujen kävijämäärä on saatu nousemaan 5000 kuukausittaisesta kävijästä 35 000 kävijään. Tästä on ollut valtava hyöty erityisesti uusia paikkakuntia avatessa.​

Henri Haho @ Koti Puhtaaksi Oy

KASVATIMME NETTISIVUJEN KÄVIJÄMÄÄRÄÄ YLI 35 000 KÄVIJÄLLÄ KUUKAUDESSA!​​

Miltä kuulostasi vastaavat tulokset yrityksesi sivustolla?​

Me tarjoamme jokaiselle SEO-projektille tulostakuun, eli laskutamme suurimman osan projektista vasta kun yhdessä sovittu tavoitettaso yhteydenotoissa täyttyy. Kuulostaako hyvältä?

Olemme sinulle sopiva hakukoneoptimointi osaaja, jos...

Haluat oikeita tuloksia

Teemme hakukoneoptimointia pitkäjänteisesti ja tuloshakuisesti, ilman ns. “mustahattu” toimenpiteitä, jotka ovat alttiita Googlen algoritmimuutoksille. Meidän käsissä Google-näkyvyytesi on kuukausi toisensa jälkeen parempi.

Etsit pitkäaikaista kumppania

Hakukoneoptimointi vaatii pitkäjänteistä tekemistä niin optimaalisen sisällön tuottamisen kuin sivuston tekniikan ja käyttäjäystävällisyyden parantamisen parissa. Jos etsit sitoutunutta tekijää, haluamme sinut asiakkaaksi.

Haluat pysyä ajantasalla

Mielestämme hyvän yhteistyön lähtökohtana on, että asiakas tietää mitä tapahtuu. Vaikka et olisi kiinnostunut kuulemaan jargonia, raportoimme sinulle kuukausittain tuloksista selkokielellä.

Miten hyvät hakukonesijoitukset vaikuttavat liiketoimintaasi?

Oletko itse koskaan käynyt Googlen ensimmäistä sivua pidemmällä etsiessäsi jotain?

Rehellisyyden nimissä, tuskinpa kovin usein. Ainoastaan 5% hakuja tehneistä ihmisistä vierailee Googlen toisella sivulla. Kuten arvata saattaa, näistä vielä harvempi klikkaa kolmannelle sivulle.

Hakutuloksissa sijalla #1 oleva yritys saa monin verroin enemmän klikkauksia kuin esimerkiksi sijalla #5 oleva yritys. Noin 70% ihmisistä ohittaa mainokset ja näistä suurin osa klikkaa hakutulosten sijalla 1-3 olevia sivustoja. 

Yllä olevasta kuvasta näet käytännössä suoraan, miten sivustosi sijoitus Googlen hakutuloksissa vaikuttaa siihen, kuinka paljon saat relevantteja vierailijoita sivustollesi.

Emme Sisältö Miikkalla väitä, että hakukoneissa näkyminen on ainoa avain yrityksesi menestymiseen. Mutta pelkästään Suomessa tehdään yli 30 miljoonaa Google-hakua päivittäin, joten siihen kannattaa panostaa!

Usein kysyttyä Hakukoneoptimoinnista

Hakukoneoptimointi on tavoitteellista toimintaa, jolla pyritään nostamaan tietty nettisivusto mahdollisimman korkealle Googlen hakutuloksissa mahdollisimman monella avainsanalla. Hakukoneoptimointi käsittää sekä sivuston teknisen optimoinnin (esimerkiksi latausnopeus), sivuston sisällön optimoinnin sekä sivuston ulkoisen optimoinnin, esimerkiksi maininnat muille verkkosivustoilla. Nykyisin Google mittaa myös tarkasti sivuston käyttäjäystävällisyyttä, johon vaikuttaa muun muassa. sivuston mobiiliystävällisyys.

Antamamme tulostakuu hakukoneoptimoinnille tarkoittaa sitä käytännössä, että jaamme kanssasi riskin siihen saakka, kun saamme tietyn tavoitetason nettisivujen kautta tulevan kysynnän kanssa. Usein se menee niin, että asetamme esimerkiksi sivustolle tavoitteeksi 40 suoraa kysyntää tai tarjouspyyntöä. Laskutamme 30% etukäteen, ja loput 70% vasta kuin tavoitetaso on saavutettu. Tällä haluamme osoittaa, että luotamme tekemiseemme ja näyttä sinulle, että meidän asiakkaana hyödyt reilusti enemmän kuin mitä me sinulle maksamme.

Tulostakuu edellyttää sitä, että ryhdyt meidän kanssa jatkuvaan yhteistyöhön hakukoneoptimoinnin sekä Google-mainonnan parissa. Tämä ei tietenkään poissulje, että tekisimme yhdessä myös SOME-mainontaa tai päivityksiä, mutta siitä sovimme aina erikseen, asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Tulostakuussa ei ole koiria haudattuna eikä myöskään mitään erityisehtoja. Ehtona sovitaan aina sopimukseen merkattava tavoitetaso, josta myöskin pidämme kiinni.

Hakukoneoptimoinnista käytetään usein lyhennettä SEO, joka tulee englanninkielisistä sanoista Search Engine Optimization. SEO tarkoittaa siis samaa kuin hakukoneoptimointi.

Google-näkyvyydellä tarkoitetaan sekä orgaanista hakukonenäkyvyyttä sekä maksettua hakusanamainontaa. Orgaaninen näkyvyys rakentuu nimenomaan hakukoneoptimoinnista, kun taas hakusanamainonta on Google Ads -mainostyökalun kautta tapahtuvaa maksettua hakusanakohdennettua mainontaa.

Orgaanisten hakukonesijoitusten etu verrattuna hakusanamainontaan on se, että ne näkyvät vaikka mainoskampanja keskeytettäisiin. Mainokset taas poistuvat välittömästi, kun mainoskampanja laitetaan kiinni. Molemmissa on etunsa, ja kannattaa aina muistaa, että noin 30% ihmisistä klikkaa mainoksia ja 70% orgaanisia hakutuloksia. Tämän vuoksi molempia kannattaa hyödyntää.

Hakukoneoptimointi voidaan toteuttaa kertaluontoisena tai jatkuvana palveluna. Usein kertaluontoisessa palvelussa sivuston “perusasiat” ja hakukonenäkyvyyden perusedellytykset laitetaan kuntoon. Tämä takaa valmiuden paremmille sijoituksille Googlessa. Tällä harvemmin tullaan kuitenkaan saavuttamaan Googlen ensimmäisen sivun hakukonesijoituksia.

Tehokas hakukoneoptimointi vaatii kuitenkin jatkuvaa työtä, joka näkyy erityisesti kilpailluilla aloilla. Jos jätät sivuston optimoinnin kertaan, kilpailijasi menevät sivustosi ohitse Googlessa jo todennäköisesti ensi kuussa.

Hakukoneoptimoinnin suurin heikkous verrattuna maksulliseen mainontaan on se, että tulokset tulevat usein näkyviin vasta pitkän ja systemaattisen tekemisen tuloksena.

Millä keinoin tuloksia saataisiin hieman nopeutettua?

Esimerkki 1. Rikastetuilla hakutuloksilla (rich snippet)
Esimerkki 2. Ennakoiva sisällön suunnittelu ja tuottaminen.

Eri sivustot ovat hyvin eri vaiheessa hakukonenäkyvyyden suhteen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että hyvien tulosten saavuttamiseksi vaadittava työmäärä vaihtelee huimasti. Toisille pitää tehdä iso liuta teknisiä muutoksia alkuun, joihin voi mennä jopa kymmeniä tunteja. Toisten kanssa taas päästään suoraan suunnittelemaan ja toteuttamaan parempaan näkyvyyteen tähtäävää hakukonestrategiaa.

Myös hinnoittelussa on eroa, kun toiset toimijat myyvät SEO ja SEM:iä kiinteinä paketteina ja osa jatkuvana tekemisenä. Olemme kirjoittaneet hinnoittelusta laajemman artikkelin, johon pääset käsiksi klikkaamalla tästä.

Usein tehokkaan hakukoneoptimoinnin edellytyksenä on se, että sivusto on hyvässä kunossa ja toimii Googlen kanssa saumattomasti. Tämän vuoksi onkin usein hyvä aloitaa Hakukonenäkyvyyden parantaminen siinä vaiheessa, kun sivua ollaan uusimassa. Tämä tulee usein pidemmän päälle huomattavasti kustannustehokkaammaksi kuin se, että soppaa olisi keittämässä useampi eri palveluntarjoaja.

Hakukoneoptimoinnista saatavat tulokset riippuvat todella paljon aina kilpailutilanteesta. Jos yrityksesi toimiala on todella kilpailtu, usein tulokset tulevat pienellä viiveellä. Parhaimmissa tapauksissa oikeasti näkyvät tulokset ovat tulleet ensimmäisen kuukauden aikana, “pahimmissa” skenaarioissa näkyvät tulokset ovat kestäneet 3-4 kuukautta. Kilpailummilla aloilla etusivulle pyrkijöitä ja hakukoneoptimointiin panostajia on huomattavasti enemmän, joka vaikuttaa luonnollisesti tuloksiin.

Kun hakukoneoptimointi yhdistetään Google Ads -mainontaan, saadaan tuloksia usein lähes samantien kun kampanja julkaistaan, mikäli kampanja on vain rakennettu oikein ensimmäisestä vaiheesta lähtien. Sen vuoksi kannattaakin harkita tarkkaan molempien hyödyntämistä liikenteen ja sitä kautta kysynnän määrän kasvattamiseen.

Jokaisen digitaalista liiketoimintaa tekevän yrityksen tai yrittäjän kannattaa panostaa hakukoneoptimointiin. Korjaan, jokaisen ylipäätänsä liiketoimintaa tekevän yrittäjän ja yrityksen kannattaa panostaa hakukoneoptimointiin. Mihin yleensä ensimmäisenä menet, kun etsit tuotetta tai palvelua? Aivan, Googlen hakukoneeseen. Näin ollen ymmärrät varmasti, että myös sinun tarjoamia tuotteita tai palveluita mahtuu jokainen päivä tehtyihin yli 30 miljoonaan Google-hakuun pelkästään Suomessa. Jos et ole ensimmäisellä sivulla hakutuloksissa, käytännössä yritystäsi ei ole olemassa… ainakaan Googlessa.

Hakukoneoptimointi on myös siitä tehokas tapa tehdä markkinointi, että kun mainosbudjetti menee kiinni, orgaaniset tulokset eivät lopeta kehittymistä ja liidien tuottamista. Niiden eteen tehty työ on tavallaan kuin lumipallo, mitä enemmän – sitä pidemmälle se kantaa.

Kuten monessa muussa asiassa, myös tässä molempi on parempi. Google-mainonnan kautta tulee usein vielä suorempaa kysyntää kuin orgaanisten hakutulosten kautta. Toisin sanottuna Google mainoksista liidit ovat usein hieman läpimämpiä. 

Toisaalta taas vain 30% haun tehneistä klikkaa mainoksia, joten jos jätät panostamatta hakukoneoptimointiin, jätät huomiotta noin 70% potentiaalisesta asiakaskunnastasi.

Lisäksi, usein hyvin saman kaltaiset toimenpiteet nettisivuja optimoidessa parantavat Googlen laatupisteitä sekä orgaanisen näkyvyyden että maksetun mainonnan osalta. Miksi siis jättäisit kaikki mehut irrottamatta?

Ota rohkeasti yhteyttä!

Soita tai laita viestiä, me autamme sinua mielellämme!​