SISÄLTÖ MIIKKAN BLOGI

Vinkit markkinointiin ja liiketoiminnan kehittämiseen!

Verkkokaupan tekijä luotettava sisältömiikka

Verkkokaupan tekijä – miten valita kumppani verkkokaupan toteuttamiseen

Haluatko luoda upean ja tehokkaan verkkokaupan, jota asiakkaasi rakastavat ja jota on myös itse helppo pyörittää. Me Sisältö Miikkalla olemme erikoistuneet luomaan verkkokauppoja, jotka edistävät myyntiä ja konversioita. Uusinta teknologiaa ja suunnittelutrendejä hyödyntäen tiimimme luo kanssasi kauniin ja käyttäjäystävällisen verkkokaupan, joka myy tuotteitasi tai palveluitasi tehokkaasti.

Käytämme verkkokaupoissamme sekä Woocommerce– että Shopify-verkkokauppaalustoja, joten voit olla varma, että kauppasi näyttää hyvältä millä tahansa laitteella. Lisäksi tarjoamme kattavaa verkkokaupan markkinointipalvelua, joka auttaa sinua saamaan kauppasi käyntiin! Olemme osaava verkkokauppakumppani, joka auttaa sinua kaikissa kauppasi vaiheissa.

Mutta mistä hyvä verkkokauppa oikein syntyy?

01.Hyvä verkkokauppa herättää tunteita

Hyvä verkkokauppa jää mieleen ja herättää positiivisia tunteita. Sen hyvin mietitty sisältö, visuaalinen ilme, takkuilematon toiminta sekä vaivaton ostoprosessi saa asiakkaan hyvälle tuulelle ja suosittelemaan kauppaa ystävilleen. Älä jätä asiakastasi kylmäksi vaan vetoa aina tunteisiin.

Luotettava verkkokauppa herättää tunteita
Tunteet tekevät kaupan

02.Verkkokaupan teknologia on tärkeää

Verkkokaupan teknologialla tehdään sekä asiakkaan että verkkokauppiaan elämä helpommaksi. Asiakas pääsee nauttimaan eri laitteilla nopeasti latautuvan verkkokaupan käyttömukavuudesta oli hän ostamassa kännykällä tai pöytäkoneella. Verkkokauppiaan elämää helpotetaan automatisoimalla muuten työlääksi tulevia tehtäviä pakettien toimittamisessa, varastonhallinnassa, markkinoinnissa sekä tiedonsiirrossa muihin järjestelmiin. Täydellisesti viritetyssä verkkokaupassa kaikki toimii lähes automaattisesti. Verkkokaupan tehokkuuden maksimointi antaa aikaa verkkokaupan kehittämiseen.

helppo verkkokauppa tekee verkkokauppiaan elämän helpommaksi
Valjastetaan teknologia auttamaan sinua

03.Verkkokaupan teko on asiakkaan ymmärtämistä

Verkkokaupan tekijänä haluamme ymmärtää sekä sinua että asiakastasi. On tärkeää oivaltaa mikä saa asiakkaasi ostamaan ja miten verkkokaupan arjen pyörittämistä helpotetaan. Sillä verkkokauppiaalle tulee jäädä aikaa tärkeimmän tehtävän suorittamiseen, eli verkkokaupan pitkäjänteiseen kehittämiseen.

verkkokauppa tekijä tuntee asiakkaat
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen

Rakennamme verkkokauppoja, joita asiakkaat ja kauppiaat rakastavat

Miikka

Verkkokaupan tekijä auttaa verkkokauppa-alustan valinnassa

Ennen varsinaista verkkokaupan rakentamista, täytyy tehdä paljon päätöksiä jotka vaikuttavat kaupankäyntiin pitkällä tähtäimellä. Ensinnäkin yrityksellesi täytyy valita liiketoiminnan tavoitteisiin sopiva verkkokauppa-alusta. Markkinoilla on useita hyviä alustavaihtoja, ja on tärkeää ymmärtää mikä sopii juuri sinun ja tulevien asiakkaidesi tarpeisiin. Älä epäröi kysyä mielipidettä kokeneelta verkkokaupan tekijältä👋.

verkkokauppa tekijä ja Woocommerce tekijä Miikka Linna
Verkkokaupan tekijä Miikka Linna

Alustan ominaisuuksien ja toiminnallisuuden lisäksi huomioon tulee ottaa myös sellaiset asiat kuin helppokäyttöisyys, turvallisuus, skaalautuvuus ja tietysti hinta. Kokenut verkkokaupan tekijä osaa auttaa sinut valitsemaan juuri sinulle sopivan verkkokauppa-alustan. Tutustutaan meillä käytössä oleviin alustoihin Woocommerce ja Shopify.

Woocommerce verkkokauppa-alusta sopii sekä B2B kauppaan että kuluttajamyyntiin

Woocommerce sopii hyvin B2B verkkokaupaksi, sillä siitä löytyvät yritysten väliseen kaupankäyntiin sopivat integroinnit. Woocommerce kauppa saadaan liitettyä saumattomasti yrityksen muihin järjestelmiin kuten toimitus- varasto, asiakastieto- tai kassajärjestelmiin.

Tämä tarkoittaa usein tuote- tai asiakastietojen tuomista toisesta järjestelmästä tai tiedon välittämistä verkkokaupasta eteenpäin kirjanpitoa ja varastoa varten. Woocommerce integroinnin tuovat tehokkuutta verkkokauppaan.

Jos yrityksellä on vanha verkkokauppa, niin Woocommerce verkkokauppaan pystytään siirtämään vanhan kaupan tiedot turvallisesti. Woocommerce on erittäin hyvä yritysten välinen verkkokauppa.

Woocommerce skaalautuu kaikkiin tarpeisiin

Woocommerce skaalautuu tarpeen mukaan. Wooommercen voI aloittaa pienestä ja kasvattaa sitä mukaan kun toiminta laajenee. Lisäksi Woocommerce sisältää ominaisuuksia, joiden avulla verkkokauppa voidaan koodata sopimaan brändisi ulkoasuun täydelisesti.

Woocommerce verkkokauppa rakennetaan WordPressillä, joten voit olla varma että kauppasi toimii sujuvasti tulevina vuosina. WordPress kasvattaa jatkuvasti suosiotaan yhtenä maailman suosituimmista sisällönhallintajärjestelmistä (CMS). Verkkokaupan toteutus Woocommercella on varma valinta.

Kuluttajamyyntiin sopiva Shopify verkkokauppa

Shopify on helppokäyttöinen verkkokauppa-alusta, joka sopii kaikenkokoisille yrityksille, se kuitenkin sopii mielestämme parhaiten suoraan kuluttajille myyviin verkkokauppohin. Aloitteleville yrityksille Shopify tarjoaa yksinkertaisen ja käyttäjäystävällisen käyttöliittymän, jonka avulla verkkokaupan pyörittäminen on helppoa. Lisäksi Shopifysta löytyy laaja valikoima ominaisuuksia ja työkaluja, joiden avulla verkkokauppaa voidaan jatkossakin skaalata tarpeiden kasvaesa.

Pienyrittäjän verkkokauppa

Pienyrityksille on tarjolla monia erilaisia verkkokauppoja, joilla kullakin on omat etunsa ja haittansa. Yksi vaihtoehto on hyödyntää valmiita verkkokauppapalveluita kuten Mycashflow tai Vilkas. Toinen vaihtoehto on luoda verkkokauppa käyttäen Woocommercen tai Shopifyn alustoja. Näiden avulla sivuston ulkoasua ja toiminnallisuutta voidaan hallita paremmin, mutta ne vaativat hieman enemmän teknistä osaamista kuin valmisverkkokaupat.

Viime kädessä paras vaihtoehto pienyrityksellesi riippuu budjetistasi, teknisestä asiantuntemuksestasi ja myymistäsi tuotteista. Verkkokaupan tekijöinä osaamme auttaa myös pienryrittäjää perustamaan yrityksen liiketoimintavoitteita vastaavan verkkokaupan.

Verkkokaupan sisällöntuotanto

Tuotekuvat

Verkkokaupan valokuvat ja visuaalisuus saavat asiakkaan selaamaan lisää ja tekstit lopulta vakuuttavat asiakkaan tekemään ostopäätöksen. Verkkokauppiaan kannattaa panostaa huomiota herättäviin, kirkkaisiin ja selkeisiin valokuviin. Kaikkien valokuvien ei tarvitse varsinkaan alkuvaiheessa olla omia, mutta suosittelemme vähitellen lisäämään omien kuvien määrää. Sillä omat kuvat auttavat erottumaan saman alan kilpailijoista. Varsinkin markkinointikampanjoihin tulevat kuvat on usein hyödyllistä tilata ammattivalokuvaajalta.

verkkokaupan tekijä ottaa myös tuotekuvat
Sisältö Miikkalta saat sekä fiilikuvat että tuotekuvat

Tuotekuvaukset

Verkkokaupan värikkäästi kirjoitetut hyötyjä sisältävät tuotekuvaukset saavat asiakkaasi innostumaan tuotteistasi ja harkitsemaan ostamista. On tärkeää kirjoittaa uniikit tuotekuvaukset, sillä jos kopioit tuotteen valmistajan tarjoamat tuotekuvaukset, niin et erotu lainkaan kilpailijoistasi.

Verkokaupan tekijänä sparraamme asiakkaitamme kirjoittamaan myyviä tuotetekstejä ja tarvittaessa jätämme oman kädenjälkemme myös niihin.

Verkkokaupan tekijöinä autamme myös verkkokaupan markkinoinnissa

Verkkokaupan markkinointi on kaikkea sellaista toimintaa, jolla edistetään verkkokaupan tunnettavuutta ja myyntiä. Tämä onkin verkkokaupan perustamisen jälkeen yrityksen varsinaisen päätehtävä.

On tärkeää että verkkokaupan markkinointiin panostetaan järjestelmällisesti, sillä Googlen orgaanisesta hakukonenäkyvyydesta ja sosiaalisessa median näkyvyydestä on paljon kilpailua. Yrittäjän tai yrityksen markkinointitiimin panostus tähän on tosi tärkeä.

Oikea viesti oikeaan aikaan

Verkkokaupan markkinoinnin menestyksen avain on tavoittaa oikea yleisö oikealla viestillä ja vielä oikeaan aikaan. Tämä tarkoittaa sitä, että ennen markkinointistrategian laatimista on paneuduttava huolellisesti kohdemarkkinoiden ymmärtämisen – mitä he etsivät ja missä digikanavissa he viettävät eniten aikaansa.

Verkkokaupan markkinoinnin suunnittelu aloitetaan jo verkkokaupan tekemisen yhteydessä. On tärkeää määritellä kohderyhmä tarkkaan ennen kaupan teknistä toteutusta. Millaiset visuaaliset elementit ja tekstit vetoavat kohderyhmään ja missä markkinointikanavissa potentiaaliset asiakkaat ovat.

Markkinointitiimillämme on paljon ymmärrystä miten verkkokaupan asiakkaat pystytään tavoittamaan eri kanavissa joten ota yhteyttä jos haluat kuulla miten verkkokauppojen tekijänä voimme auttaa sinua markkinoinnissa.

Autamme verkkokaupan hakukoneoptimoinnissa, Google Adsissä ja somemainonnassa, sähköpostimarkkinoinnissa, sekä kaikkein kaikkein nälkäisempiä isoon kasvuun tähtääviä kauppoja kasvuhakkerointi-menetelmien avulla.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Jos sinua kiinnostaa verkkokaupan hakukoneoptimointi ja asiakkaiden hankkiminen sen avulla, niin avainsanatutkimuksella ja verkkokaupan kategoriarakenteella on valtava merkitys. Heti alusta asti oikein valitut tuotteiden kategorianimet saavat verkkokaupan hakukoneoptimoinnin lähtemään oikealle polulle, joka säästää isoilta muutoksilta myöhemmin.

Luotettava verkkokauppa parantaa käyttäjäkokemusta

Markkinointiin liittyy läheisesti kuinka luotettavalta verkkokauppa tuntuu. On tärkeää että verkkokaupan toteutus on alusta asti rakennettu niin että asiakas kokee sen luotettavaksi ja hän uskaltaa tehdä ostopäätöksen. Luotettavuuteen vaikuttavat monet tekijät kuten SSL-sertifikaatti, ammattimainen ulkonäkö, vaivaton navigointi, luotettavat maksutavat, asiakkaiden arvostelut sekä ostamisen vaivattomuus. Tämän lisäksi verkkokaupasta pitää löytyä helposti palautuksiin liittyvät dokumentit sekä ykstyisyydensuojasta huolehtiminen. Huolehdimme että verkkokauppasi tuntuu asiakkaasi mielestä luotettavalta 👋

Verkkokaupan dataan perustuva jatkokehitys

Verkkokaupan tekijänä meille on tärkeää perustaa kerättyyn asiakasdataan verkkokaupan jatkokehitys. Asennamme kaupan toteutuksen aikana konversio-optimointiin tarvittavan Google Analyticsin, Google Search Consolen, Hotjarin ja tarvittavat some pikselit. Näistä saatavan datan pohjalta verkkokaupan konversioastetta voidaan parantaa ja seurata mitkä markkinointikanavat tuottavat parhaiten asiakkaita.

Verkkokaupan jatkokehitys perustuu dataan

Verkkokaupan teko ja työskentely verkkokaupan tekijän kanssa

Verkkokaupan teko on usein tärkeä aluevaltaus yritykselle. Sen takia otamme sen tosissamme ja tavoitteenamme onkin rakentaa sinulle verkkokauppa, jota asiakkaasi rakastaa ja sinun on helppo käyttää. Saavuttaaksemme tämän haluamme panostaa verkkokaupan rakentamisen kaikkiin vaiheisiin täydellä sydämellä. Jos mietit verkkokaupan rakentamista, niin voit ottaa meihin vapaamuotoisesti yhteyttä. Istutaan alas, jutellaan ja mietitään yhdessä minkä tyylinen kauppa sopii liiketoimintasi tavoitteisiin.

Yhteenveto

Verkkokaupan tekijän valintaan kannattaa paneutua. Valitse sellainen verkkokaupan tekijä, joka osaa auttaa sinua kaikissa menestyksekkään verkkokaupan tekemiseen liittyvissä asioissa. On tärkeää että tekijällä on kokemusta ja referenssejä kaupallisesti onnistuneiden verkkokauppojen toteutuksesta. Muista aina kysyä referenssejä.

Usein kysyttyä verkkokaupan tekemisestä

Mitä verkkokaupan perustaminen maksaa?

Verkkokaupan perustaminen on hyvä tapa myydä tuotteita ja tavoittaa yritykselle laajemmat markkinat. Mutta kuinka paljon alkuun pääseminen maksaa? Vastaus riippuu muutamista tekijöistä, kuten myydäänkö fyysisiä vai digitaalisia tuotteita sekä siitä mitä ominaisuuksia verkkokauppaan halutaan, ja tietysti siitä kuinka isosta verkkokaupasta on kyse. Jos esimerkiksi aiot myydä digitaalisia tuotteita niin sinun ei tarvitse huolehtia logistiikasta, jos taas myyt fyysisiä tavaroita tulee mukaan varastointi-, toimitus- ja käsittelykulut. Verkkokaupan hintaan vaikuttaa myös se että toteutatko verkkokaupan itse vai palkkaatko verkkokaupan tekijän. Verkkokaupan perustamiskustannukset voivat vaihdella suuresti, mutta useimmiten huolellisella suunnittelulla saat valittua yrityksellesi, tekniselle osaamisellesi ja budjetillesi sopivan verkkokaupparatkaisun. Jos tarvitset apua verkkokaupan suunnittelussa, niin ota yhteyttä asiantuntijaamme.

Voiko verkkokaupan tehdä itse?

Kyllä, voit ehdottomasti tehdä oman verkkokaupan! Verkkokaupan tekijät ei tarvitse tulla oman yrityksesi ulkopuolelta, vaan nykyiset teknologiat ovat tulleet sen verran helppokäyttöiseksi että perusominaisuudet sisältävän verkkokaupan voi toteuttaa ilmaan koodamistaitoja. Esimerkiksi Shopify-verkkokaupan pystyy toteuttamaan perustaidoilla, toisaalta jos teillä on olemassa jo WordPress verkkosivusto, niin sen kylkeen on kätevä asentaa Woocommerce -verkkokauppa.

Laske nettisivujen hinta

Laskurimme avulla selvität nettisivujen hinnan kätevästi.
Aloita valitsemalla verkkosivujen tyyppi.

Pienyrittäjän nettisivut soveltuvat hyvin aloittavalle tai pienelle, mutta kasvuhakuiselle yritykselle.

Räätälöidyt nettisivut suunnitellaan huolellisesti yrityksen brändin sekä markkinointitarpeiden mukaisesti.

Kerro meille tarpeestasi!

palaamme sinulle mahdollisimman pian.

Kiinnostaisiko tietää, paljonko nettisivut maksavat?

Laskurimme avulla selvität nettisivujen hinnan kätevästi. Kokeile nyt!