Hakukoneoptimointi tekee asiakashankinnastasi helpompaa.
Syötä tietosi alle, niin teemme sinulle maksuttoman SEO-analyysin (arvo 195€ + alv.):

  • Kartoitamme sivustosi tämän hetkisen näkyvyyden Googlessa
  • Analysoimme sivustosi käyttäjäystävällisyyttä
  • Annamme ehdotukset jatkotoimenpiteistä, joiden avulla näkyvyys saadaan nousemaan

Kasvatimme nettisivujen kävijämäärää yli 30 000 kävijällä vuodessa!

Olemme uudistaneet Sisältö Miikkan kanssa koko verkkosivustomme, jonka yhteydessä sivuston tekniikka päivitettiin nopeammaksi. Lisäksi olemme tehneet nyt jo noin vuoden hakukoneoptimointia sivustollemme yhdessä.

Nettisivujen kävijämäärä on saatu nousemaan 5000 kuukausittaisesta kävijästä 35 000 kävijään. Tästä on ollut valtava hyöty erityisesti uusia paikkakuntia avatessa.

Henri Haho, Markkinointipäälikkö @ Koti Puhtaaksi Oy

Mitä korkeammalla Googlen hakutuloksissa näyt, sen parempi bisneksesi kannalta.

Yrityksesi tai verkkosivusi näkyvyys Googlen hakutulosten ensimmäisellä sivustolla on erittäin tärkeää, mikäli mielit kasvattaa liiketoimintaasi ja bisnestäsi netin kautta. Oletko itse koskaan käynyt ensimmäistä sivua pidemmällä etsiessäsi jotain?

Rehellisesti sanoen, jos et ole Googlen ensimmäisellä hakutulosten sivulla, ei yritystäsi käytännössä ole olemassa. Ainoastaan 5% hakuja tehneistä ihmisistä vierailee toisella sivulla, ja kuten arvata saattaa, näistä vielä harvempi klikkaa kolmannelle sivulle.

Hakutuloksissa sijalla #1 oleva yritys saa monin verroin enemmän klikkauksia kuin esimerkiksi sijalla #5 oleva yritys. Olemme havainnollistaneet tätä alla olevalla kuvalla. Siitä näet käytännössä suoraan, miten sivustosi sijoitus Googlen hakutuloksissa vaikuttaa siihen, kuinka paljon saat relevantteja vierailijoita sivustollesi.

Usein kysyttyä Hakukoneoptimoinnista.

Hakukoneoptimointi on tavoitteellista toimintaa, jolla pyritään nostamaan tietty nettisivusto mahdollisimman korkealle Googlen hakutuloksissa tietyillä avainsanoilla. Hakukoneoptimointi käsittää sekä sivuston teknisen optimoinnin (esimerkiksi latausnopeus) ja sivuston sisällön optimoinnin. Nykyisin Google mittaa myös tarkasti sivuston käyttäjäystävällisyyttä, johon vaikuttaa muun muassa. sivuston mobiiliystävällisyys.

Hakukoneoptimoinnista käytetään usein lyhennettä SEO, joka tulee englanninkielisistä sanoista Search Engine Optimization.

Hakukoneoptimointi voidaan toteuttaa kertaluontoisena tai jatkuvana palveluna. Usein kertaluontoisessa palvelussa sivuston “perusasiat” ja hakukonenäkyvyyden perusedellytykset laitetaan kuntoon. Tämä takaa valmiuden paremmille sijoituksille Googlessa.

Tehokas hakukoneoptimointi vaatii kuitenkin jatkuvaa työtä, joka näkyy erityisesti kilpailluilla aloilla. Jos jätät sivuston optimoinnin kertaan, kilpailijasi menevät sivustosi ohitse Googlessa jo todennäköisesti ensi kuussa.

Hakukoneoptimoinnin suurin heikkous verrattuna maksulliseen mainontaan on se, että tulokset tulevat usein näkyviin vasta pitkän ja systemaattisen tekemisen tuloksena.

Millä keinoin tuloksia saataisiin hieman nopeutettua?

Esimerkki 1. Rikastetuilla hakutuloksilla (rich snippet)
Esimerkki 2. Ennakoiva sisällön suunnittelu ja tuottaminen.

Eri sivustot ovat hyvin eri vaiheessa hakukonenäkyvyyden suhteen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että hyvien tulosten saavuttamiseksi vaadittava työmäärä vaihtelee huimasti. Toisille pitää tehdä iso liuta teknisiä muutoksia alkuun, joihin voi mennä jopa kymmeniä tunteja. Toisten kanssa taas päästään suoraan suunnittelemaan ja toteuttamaan parempaan näkyvyyteen tähtäävää hakukonestrategiaa.

Myös hinnoittelussa on eroa, kun toiset toimijat myyvät SEO ja SEM:iä kiinteinä paketteina ja osa jatkuvana tekemisenä. Olemme kirjoittaneet hinnoittelusta laajemman artikkelin, johon pääset käsiksi klikkaamalla tästä.

Jätä yhteystietosi alle.

Palaamme sinulle seuraavana arkipäivänä.