Joosua Visuri hinta

Case joosuavisuri.fi: Uudet kotisivut ja Google-näkyvyyden optimointia

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Ei ole aiemmin tullut jaettua case-tyylisesti asiakasprojekteja, mutta uskon että aiheena tällainen voisi olla osalle lukijoista kiinnostava. Erityisesti tilanteessa, jossa harkitset joko kotisivu- tai hakukoneoptimointipalvelun ostamista joltain palvelua tarjoavalta yritykseltä.

Uusien asiakkaiden kohdalla yksi tyypillisimmmistä kysymyksistä on, miten kotisivu- tai hakukoneoptimointiprojektit etenevät. Monia askarruttaa mm. se kuinka paljon nämä vaativat yritykseltä itseltään resursseja ja kuinka kauan projektit vievät kokonaisuudessaan aikaa.

Koska yksikään projekti ei ole koskaan samanlainen kuin edellinen, mitään tarkkoja raameja tähän on kuitenkin hankala antaa. Uskon kuitenkin, että seuraavasta esimerkistä jokainen saa hyvän käsityksen miten me täällä Sisältö Miikkalla toteutamme kotisivuprojekteja, joissa samalla pyritään parantamaan Googlen hakutulosten sijoituksia asiakkaille tärkeillä hakusanoilla.

Projektin taustaa

Joosuan (tuttavallisemmin Jopen) kanssa kotisivujen uusiminen ja siirto WordPress alustalla oli ollut tapetilla oikeastaan siitä asti, kun alunperin töitä aloimme yhdessä tekemään. Ajankohta ei ollut vielä kuitenkaan reilu vuosi takaperin kypsä tähän, koska hänen Limitless-nettivalmennukset oltiin juuri lanseerattu ja siihen aikaan uudelle valmennuskonseptille oli saatava hyvät myyntisivut jo olemassa olevilla työkaluilla, joita olivat SquareSpace ja Instapage.

Syksyllä päätimme kuitenkin ryhtyä tuumasta toimeen, koska bisneksen kasvu vaati taipuvaisempaa kotisivuratkaisua, ja tottakai myös konversiossa oli roimasti parantamisen varaa. Tämän lisäksi sivuston tulisi keskustella Googlen kanssa, jotta saisimme sivuston myös hakutuloksissa mahdollisimman korkealle.

Jopen bisneksen siirtyessä kasvavissa määrin verkkoon, oli toiveena sivusto, joka toisi lisää asiakkaita, kasvattaisi näkyvyyttä ja parantaisi valmennuspalveluiden tietoutta sekä mielikuvaa asiakkaille. Nettivalmennusten myyntisivut sekä verkkokauppa olivat isossa roolissa. Näihin myös panostettiin eniten.

Tarpeiden kartoitus ja tavoitteet

Kuten aiemmin jo tuli lyhyesti sivuttua, Jopen bisneksen siirtyessä kasvavissa määrin verkkoon oli sivuston uudelle tasolle päivittäminen paikallaan ja todellakin tarpeen.

Sivustosta haluttiin rakentaa monipuolinen, koska myös Jopen palveluvalikoima on monipuolinen:

  • Nettivalmennukset
  • Team Limitless -yhteisö
  • Personal Trainer -palvelut
  • Verkkokauppa valmiille treeniohjelmille sekä treenivarusteilla.

Monien näistä palveluista ollessa digitaalisessa muodossa myös erilaisia maksutapoja tarvittiin sekä ostamisesta haluttiin tehdä mahdollisimman helppoa. Lisäksi aiemman sivuston latausnopeuden kanssa sekä hakukoneissa näkyvyyden kanssa oli ollut haasteita, ja näistä ongelmista haluttiin päästä eroon täysin.

Asetimme yhdessä vaatimattoman tavoitteen: Suomen magein, nopein, toimivin ja tyylikkäin Personal Trainer -palveluita tarjoava verkkosivusto. Tämä oli kova tavoite, mutta sen toteuttamiseen myös Sisältö Miikkalta sitouduimme 110 prosenttisesti!

Suunnitelman laatiminen

Suunnitelma kotsivujen toteutuksesta laadittiin samalla kertaa perusteellisessa, ensimmäisessä kotisivujen uusimiseen liittyvässä palaverissa.

Aloitimme tarkalla kilpailijoiden benchmarkkauksella, jotta pääsimme kartalle siitä, minkälaista materiaalia ja tarjontaa alalta muuten löytyy. Noin 10-15 sivustoa läpi käytyämme totesimme yhteistuumin, että ihan hyvältä näyttää, mutta haluamme parempaa. Sisältö Miikka pystyy sitä ehdottomasti toteuttamaan.

Benchmarkkauksen jälkeen laadimme yhteiseen suunnitelmaan, mitä kaikkia sivuja kotisivukokonaisuus pitäisi sisällään. Lisäksi valitsimme sekä sivut että hakusanat, jotka olisi Google-näkyvyyden optimoinnin kannalta tärkeimmät. Tämä tehtiin tulevan työn helpottamiseksi ja taustalle tehtiin kattava hakusanatutkimus.

Hakukoneille optimoitujen sivujen lisäksi suurimman panoksen saivat nettivalmennusten myyntisivut. Näistä tuli tehdä puhuttelevat ja visuaalisesti tyylikkäät, joilta potentiaaliset asiakkaat olisi mahdollisimman vaivaton saada kohti kassaa.

Kun sivuston rakenne oli selvillä, pohdimme Joosuan toiveiden ja Sisältö Miikkan ammattitaidon kautta millaiseksi haluamme verkkokaupan rakentaa. Yhteinen sävel löytyi melkeinpä saman tien. Koska tuotteita ei ole paljoa, halusimme panostaa simppelin ja selkeän verkkokaupan perustamiseen. Tavoite oli tehdä maksuprosessista niin yksinkertainen kuin mahdollista, ilman ylimääräisiä klikkausketjuja.

Viimeiseksi ehdotimme Jopelle, että voitaisiin tuoda hänen omat kasvot vahvasti esiin ja käyttää personaallisia kuvia sivuston kaikilla sivuilla. Kuvien lisäksi halusimme pitää saman linjan myös sisällön osalta, eli tuoda Joosuan omaa ääntä sekä tarinaa vahvasti esiin.

Toimeenpano/Projektin toteutus

Tehdyn suunnitelman pohjalta projekti aloitettiin välittömästi. Toteutukseen kuluvaksi ajaksi arvioimme noin kaksi kuukautta.

Työ aloitetiin sisällön suunnittelusta kullekin sivulle, etenkin nettivalmennusten myyntisivuille. Kun raakasisältö oli valmiina aloitettiin suunnittelemaan sivuston visuaalista puolta, jotta kuvat olisi helpompi muokata sivustolle sopiviksi.

Projektin edetessä näimme noin kahden viikon välein ihan vain varmistuaksemme siitä, että yhteinen on pysynyt toteutuksessa. Testasimme myös jatkuvasti sivuston toiminnallisuutta ja käyttökokemusta, jonka pohjalta optimoimme sivustoa entisestään.

Ennen verkkokaupparatkaisun toiminnallisuuden varmistamista lopuksi teimme myös kaikille sivustolla oleville tiedostoille ja kuville optimointia rankalla kädellä, jonka seurauksena sivuston nopeus saattiin kiitettävälle tasolle.

Sivusto oli kokonaisuudessaan valmis noin viikko ennen joulua, jolloin se myös julkaistiin ja vanhan verkkotunnuksen joosuavisuri.com liikenne ohjattiin uuteen joosuavisuri.fi osoitteeseen. Tämän lisäksi määritimme uudet sähköpostilaatikot ja yhdistimme ne Googlen G-Suite -palveluun.

Sivuston julkaisun jälkeen teimme vielä pientä hienosäätöä kokeilujen ja palautteen perusteella.

Tulokset

Myyntisivujen osalta odotimme välitöntä konversion kasvua, joka aikalailla tapahtuikin heti tammikuussa ensimmäisen nettivalmennuksen myynnin yhteydessä. Kävijämäärään suhteutettu ostajien määrä, eli konversio, kasvoi merkittävästi. Edellisiin valmennuksen lähtöihin verrattuna osallistujia tuli tällä kertaa jopa tuplasti enemmän.

Google-näkyvyyden optimoinnin osalta emme osanneet luvata millintarkkaa aikataulua, miten nopeasti saamme syyniin otetuille hakusanoille ja sivuille konkreettisia tuloksia. Tiesimme, että se saattaa tapahtua nopeasti tai sitten siihen saattaa mennä aikaa.

Joosua Visurin verkkosivut ovat nousseet Googlen hakutuloksissa sijalle 2.

Lähtötilanteessa hakutermi “nettivalmennus” oli sijalla 40 Googlessa. Iloksemme ja positiiviseksi yllätyksesemme jo kahden kuukauden kuluttua tämän palvelusivun sijoitus oli noussut 38 pykälää sijalle 2. Sen merkitys bisneksen kannalta, onko palvelusi Googlen hakutulosten ensimmäisellä sivulla vai neljännellä on varmaan jokaiselle selvää. Suurin osa Googlen käyttäjistä klikkaa ainoastaan ensimmäisen sivun hakutuloksia.

Loppukaneetti

Joosuan mukaan sivuston visuaalinen ilme on niittänyt paljon positiivista palautetta, joka lämmittää toki meidän mieltämme erittäin paljon. Toisaalta vieläkin enemmän iloitsemme siitä, että sivuston tehokkuutta on saatu parannettua merkittävästi ja sivusto löytyy nyt OIKEASTI Googlesta.

Mielestämme projekti on onnistunut parhaiten silloin, kun asiakas on tyytyväinen ja hänen bisneksensä menee eteenpäin. Onneksemme tämä on myös toteutunut jokaisen asiakkaamme kohdalla.

Kiitos artikkelin lukemisesta. Mikäli koet, että voisimme olla sopiva/puuttuva palanen kotisivujesi uusimisprojektissa, verkkokaupan perustamisessa, tai tarvitset apua Google näkyvyyden optimoinnissa, älä epäröi ottaa yhteyttä. Olemme aina valmiina auttamaan!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Nyt on juuri oikea aika keskustella yrityksesi verkkonäkyvyyden parantamisesta.

Ota rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan lisää!

Miikka Linna - KTM, Yrittäjä

Miikka Linna - KTM, Yrittäjä

Sisältö Miikkan perustajana ja sisällöntuottajana olen erittäin iloinen, että löysit tiesi sivustollemme. Yrityksemme ja sivustomme pyörimiseen on selkeä syy, joka on intohimo verkossa tapahtuvaa liiketoimintaa ja markkinointia kohtaan. Haluamme jakaa osaamistamme ja kokemustamme, jotta voisit välttyä turhilta sudenkuopilta liiketoimintaasi kasvattaessa. Kokemuksesta voin sanoa, ettei aina tarvitse mennä vaikeimman kautta.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LIITY UUTISKIRJEEN TILAAJAKSI

Tulet vastaanottamaan ainoastaan arvokasta informaatiota markkinointiin, verkkoliiketoiminnan kasvattamiseen sekä yrittäjyyteen liittyen.

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI, PALAAN TARJOUKSEN MERKEISSÄ 24 TUNNIN KULUESSA.

Oletko valmis päivittämään näkyvyytesi uuteen uskoon?